BBL opleiding

een bbl opleiding, discipline die zich bezighoudt met methoden van lesgeven en leren op scholen of schoolachtige omgevingen, in tegenstelling tot verschillende niet-formele en informele middelen voor socialisatie (bijv. Plattelandsontwikkelingsprojecten en een bbl opleiding via ouder-kindrelaties).

waarom een bbl opleiding

een bbl opleiding kan worden gezien als de overdracht van de waarden en opgebouwde kennis van een samenleving. In die zin is het equivalent aan wat sociale wetenschappers socialisatie of enculturatie noemen. Kinderen - of ze nu zijn verwekt onder de Nieuw-Guinea stammen, de Florentijnen uit de Renaissance of de middenklasse van Manhattan - worden geboren zonder cultuur. een bbl opleiding is bedoeld om hen te begeleiden bij het leren van een cultuur, hun gedrag vorm te geven als volwassenheid en hen te leiden naar hun uiteindelijke rol in de samenleving. In de meest primitieve culturen wordt er vaak weinig formeel geleerd - weinig van wat men gewoonlijk school of klassen of leraren zou noemen. In plaats daarvan worden de hele omgeving en alle activiteiten vaak gezien als school en klassen, en treden veel of alle volwassenen op als leraren. Naarmate samenlevingen complexer worden, wordt de hoeveelheid kennis die van de ene generatie op de volgende moet worden doorgegeven, groter dan iemand kan weten, en daarom moeten er meer selectieve en efficiënte manieren van culturele overdracht worden ontwikkeld. Het resultaat is formeel een bbl opleiding - de school en de specialist noemen de leraar.

Naarmate de samenleving steeds complexer wordt en scholen steeds meer geïnstitutionaliseerd worden, wordt een bbl opleidingervaring minder direct gerelateerd aan het dagelijks leven, minder een kwestie van tonen en leren in de context van de alledaagse wereld, en meer geabstraheerd van de praktijk, meer een kwestie van distilleren, dingen vertellen en uit hun verband leren. Door deze concentratie van leren in een formele atmosfeer kunnen kinderen veel meer van hun cultuur leren dan alleen door te observeren en te imiteren. Naarmate de samenleving geleidelijk meer en meer belang hecht aan een bbl opleiding, probeert zij ook de algemene doelstellingen, inhoud, organisatie en strategieën van een bbl opleiding te formuleren. Literatuur wordt beladen met advies over de opvoeding van de jongere generatie. Kortom, er worden filosofieën en theorieën over een bbl opleiding ontwikkeld.

 

voordelen bbl opleiding

Dit artikel bespreekt de geschiedenis van een bbl opleiding, volgt de evolutie van het formele bbl opleiding in kennis en vaardigheden van de prehistorie en de oudheid tot heden, en beschouwt de verschillende filosofieën die de resulterende systemen hebben geïnspireerd. Andere aspecten van de bbl opleidingen worden in een aantal artikelen behandeld. Voor een behandeling van een bbl opleiding als discipline, met inbegrip van een bbl opleidingorganisatie, methoden en de functies en opleiding van leraren, zie onderwijzen; pedagogie; en lerarenopleiding. Zie historiografie voor een beschrijving van de bbl opleidingen in verschillende vakgebieden; juridische opleiding; medische opleiding; wetenschap, geschiedenis van. Voor een analyse van een bbl opleidingfilosofie, zie een bbl opleiding, filosofie van. Zie het woordenboek voor een onderzoek van enkele van de belangrijkste hulpmiddelen bij de bbl opleidingen en de verspreiding van kennis; encyclopedie; bibliotheek; museum; afdrukken; publiceren, geschiedenis van. Sommige beperkingen van de een bbl opleiding worden besproken in censuur. Voor een analyse van de eigenschappen van leerlingen, zie intelligentie, menselijk; theorie leren; psychologische testen.

 

bbl opleiding in culturen

De term een bbl opleiding kan alleen op primitieve culturen worden toegepast in de zin van enculturatie, het proces van culturele overdracht. Een primitief persoon, wiens cultuur de totaliteit van zijn universum is, heeft een relatief vaststaand gevoel van culturele continuïteit en tijdloosheid. Het levensmodel is relatief statisch en absoluut, en wordt met weinig afwijking van de ene generatie op de andere overgedragen. Wat betreft prehistorisch bbl opleiding, het kan alleen worden afgeleid uit bbl opleidingpraktijken in overgebleven primitieve culturen.

 

Het belang van bbl opleiding

Het doel van primitieve bbl opleiding bbl opleiding is dus om kinderen te begeleiden om goede leden van hun stam of band te worden. Er ligt een duidelijke nadruk op training voor burgerschap, omdat primitieve mensen zeer bezorgd zijn over de groei van individuen als stamleden en het grondige begrip van hun manier van leven tijdens de overgang van prepuberty naar postpuberty.

Vanwege de verscheidenheid in de ontelbare duizenden primitieve culturen, is het moeilijk om standaardkenmerken en uniforme kenmerken vanbbl opleiding bbl opleiding te beschrijven. Niettemin worden bepaalde dingen algemeen beoefend binnen culturen. Kinderen nemen feitelijk deel aan de sociale processen van volwassen activiteiten, en hun participatief leren is gebaseerd op wat de Amerikaanse antropoloog Margaret Mead empathie, identificatie en imitatie noemde. Primitieve kinderen leren, voordat ze de puberteit bereiken, door elementaire technische praktijken te doen en te observeren. Hun leraren zijn geen vreemden, maar eerder hun directe gemeenschap.

In tegenstelling tot de spontane en nogal ongereguleerde imitaties in het voorschools bbl opleiding, is het culturen zijn strikt gestandaardiseerd en gereguleerd. Het onderwijzend personeel kan bestaan ​​uit volledig ingewijde mannen, die de ingewijde vaak niet kende, hoewel het zijn familieleden in andere clans zijn. De inwijding kan beginnen met de abrupt scheiding van de ingewijde van zijn familiegroep en naar een afgelegen kamp gestuurd waar hij zich bij andere ingewijden voegt. Het doel van deze scheiding is om de diepe gehechtheid van de ingewijde weg te leiden van zijn familie en om zijn emotionele en sociale verankering in het wijdere web van zijn cultuur te vestigen.

Het initiatiecurriculum omvat doorgaans geen praktische vakken. In plaats daarvan bestaat het uit een hele reeks culturele waarden, tribale religie, mythen, filosofie, geschiedenis, rituelen en andere kennis. Primitieve mensen in sommige culturen beschouwen de hoeveelheid kennis die het inwijdingscurriculum vormt, als het meest essentieel voor hun stamlidmaatschap. Binnen dit essentiële leerplan neemt religieuze instructie de meest prominente plaats in.

een bbl opleiding en de rol van vrouwen

Steden waren ook centra van educatieve en intellectuele vooruitgang. De opkomst van een relatief goed gefinancierd openbaar bbl opleidingsysteem, vrij van het stigma van 'pauper'- of' liefdadigheidsscholen ', en de opkomst van een levendige' centpers ', mogelijk gemaakt door een technologische revolutie, behoorden tot de belangrijkste ontwikkelingen . De rol van vrouwen in de groeiende samenleving van Amerika werd op intrigerende wijze gevormd door tegenstrijdige krachten. Enerzijds waren er factoren die de emancipatie bevorderden. De groeiende steden boden bijvoorbeeld nieuwe banen als griffiers en winkelassistenten voor meisjes en jonge vrouwen met basisbbl opleiding bbl opleiding van openbare scholen. En de behoefte aan geschoolde leraren voor die scholen bood een andere weg naar vrouwelijke onafhankelijkheid. Op hogere niveaus werden nieuwe sporten op de ladder van opwaartse mobiliteit verschaft door de oprichting van vrouwencolleges, zoals Mount Holyoke in South Hadley, Massachusetts (1837), en door de toelating van vrouwen tot een zeer klein aantal gemengde hogescholen, zoals Oberlin (1833) en Antioch (1852), beide in Ohio. Een zeldzame vrouw of twee braken zelfs door in professionele rangen, waaronder Elizabeth Blackwell, die als de eerste vrouwelijke arts van de moderne tijd wordt beschouwd, en de eerwaarde Olympia Brown, een van de eerste Amerikaanse vrouwen wiens wijding werd bekrachtigd door een volledige denominatie.

Als u een leraar, leerling, ouder of beheerder bent, zou u een bbl opleidingblogs moeten volgen. Waarom? Simpelweg omdat blogs een steeds grotere manier zijn om ideeën, creativiteit en innovatie op te wekken. De volgende lijst is een compilatie van blogs voor geïnteresseerden in een bbl opleiding.

Deze blogs zijn geschreven door ouders, beheerders, zakenmensen, leerkrachten en beheerders en vallen op door hun unieke stijl en uitstekende inhoud.

Bekijk de 51 opties hieronder. En als je de blog meetelt waar je op zit, zijn dat er 52.

 

een bbl opleiding blog

1. Cathy Nelson

De blog van Cathy Nelson is bedoeld voor docenten en mediaspecialisten in bibliotheken die geïnteresseerd zijn in technologie-integratie in de klas. Ze biedt hulp, middelen en ideeën vanuit haar eigen persoonlijke ervaring. Cool Cat leraar Cool Cat is een lokale leraar, auteur en initiatiefnemer zonder winstoogmerk, toegewijd om mededocenten te inspireren met innovatieve en frisse ideeën om studenten in de klas te bereiken. Bekijk dan zeker The Captivating Teacher Manifesto. Een blog over kwesties op het gebied van schooladministratie. Naast persoonlijke anekdotes, tips en een bbl opleidingfilosofie schrijft hij diverse artikelen voor andere websites die u op zijn site kunt vinden. Een blog voor docenten die een one-stop-shop willen voor de beste bbl opleiding blogs en bronnen op internet. Ze rangschikken berichten in categorieën, zodat docenten die op zoek zijn naar ideeën voor een bepaald onderwerp, snel en gemakkelijk inhoud kunnen vinden. 

Brian Crosby is de auteur van deze blog en een docent die gespecialiseerd is in "risicovolle" studenten. Hij deelt zijn ideeën om in een persoonlijke stijl te leren en moedigt andere docenten aan te begrijpen dat leren soms niet lineair is. Deze blog wordt beheerd door twee docenten (die toevallig ook buren zijn) en geeft instructietips voor het lesgeven aan lessen die voldoen aan de Common Core-normen.

Het georganiseerde klas-blog The Organized Classroom is een blog in de eerste plaats voor docenten die hulp nodig hebben om hun klaslokaal functioneel en efficiënt te maken. De website biedt gratis bronnen, tips en ideeën van lokale leraren. Leraar met stippen Een leuke en grillige bbl opleiding site voor leerkrachten die wat kleur en creativiteit aan hun klas willen toevoegen. Haar site is in de stijl van Dr. Seuss.

Deze blog maakt deel uit van een grotere website die is gewijd aan het helpen van hoogbegaafde jongeren. Het richt zich op nieuws, informatie en andere bronnen voor ouders en leerkrachten van getalenteerde kinderen.

Traditionele bbl opleiding

De Omniac-blog is bedoeld voor middelbare scholieren die van plan zijn naar de universiteit te gaan. De site Hier vindt u tips voor het afleggen van toelatingsexamens voor de universiteit, evenals ideeën voor het maximaliseren van het slagingspercentage van universitaire aanvragen.

11. Bestudeer hacks Een computerwetenschapper en een gepubliceerde auteur schrijft deze blog over wat studenten succesvol maakt. Hij beschrijft enkele van zijn controversiële gedachten over waarom het nastreven van je passie een slecht idee is en geeft tips en hints die je in zijn talrijke boeken vindt.

12. Ouders aftellen naar college coach Deze blog is vooral bedoeld voor ouders die misschien wat extra hulp nodig hebben om hun kind naar school te krijgen. Verwacht advies te vinden over hoe u uw kind kunt helpen slagen op de universiteit, tips over de overgang naar een slaapzaal, evenals financiële hulp en toepassingsbronnen.

13. ProfHacker Een blog gewijd aan het helpen van docenten met hun productiviteit, technologie-integratie en lesgeven. De laatste post is een interessant artikel over professionaliteit op sociale media, een toenemend probleem dat pas is geïntroduceerd sinds de explosie van sites als Facebook en Twitter.

14. Scriptie Whisperer The Thesis Whisperer is een samenwerkingsverband van schrijvers en studenten die praten over het proces van het schrijven van een proefschrift. Alles, van het plannen van uw schrijfproces, tips, presentatie-ideeën en het omgaan met uw supervisor, wordt behandeld in deze door een groep geschreven blog.

15. Teen College Education Een blog wordt geschreven door zowel studenten als docenten! Onderwerpen zijn onder meer toelating tot de universiteit, middelbare schooltips om het potentieel van de universiteit te maximaliseren en hoe je goed kunt scoren op toelatingsexamens voor de universiteit. Het geeft zelfs praktisch advies over hoe je kunt overleven met een studentenbudget en wat je moet doen na het afstuderen.

16. Universiteit van Venus De Inside Higher Ed-blog is een grote site die door talloze auteurs is geschreven. Het omvat alles, van technologie tot een bbl opleidingfilosofie, toelatingsstrategieën en loopbaanadvies.

17. NextStepU Deze blog is gekoppeld aan het tijdschrift NextStepU. Het biedt advies over verschillende hogescholen en graden, en biedt van tijd tot tijd weggeefacties. Het heeft ook tools zoals het zoeken naar beurzen en het matchen van universiteiten.

18. Chegg Deze blog is toegevoegd aan de Chegg-website; een site voor studentenservices voor hulp bij planning en studie. De blog geeft advies over het vinden van goedkope studieboeken, studiegewoonten en beurzen. Zorg ervoor dat u het bericht leest, Wat zegt uw majoor over u?

19. De Ivy Coach De auteur van deze blog is Bev Taylor, een bekende counselor die vaak op mediasites wordt gezien en tips geeft over hoe je op Ivy League-scholen kunt komen. Haar blog draait om het helpen van studenten om toegang te krijgen tot de school van hun droom. Ze biedt zichzelf ook te huur aan!

20. Stratedgy De Stratedgy-blog is bedoeld voor docenten die manieren willen bespreken om te concurreren in een steeds groter wordende wereld van bbl opleiding opties.

E-Learning en Edtech. Tic Tac Interactive is Scandinavië's ‘leider in digitaal bbl opleiding ’ - en hun blog bevat een aantal behoorlijk interessante gesprekken over bbl opleiding.

22. The Daily Riff. Van hun "Over ons" -pagina: 

ElearnSpace

Deze site staat vol met solide informatie over open courseware, technologie, bbl opleiding filosofie en netwerken. Er zijn ook diapresentaties die bij sommige berichten passen. Wesley Fryer is een keynote spreker en auteur die eigenaar is van deze blog. Hij onderzoekt onderwerpen als digitale verhalen, creativiteit en technologie-integratie in de bbl opleidingen. Veel van zijn presentaties, hand-outs en ander materiaal zijn beschikbaar om te lezen en te downloaden. GBS TEC is een specialist in technologie-integratie voor een K-12-district en blogt over haar leerervaringen. Ze presenteerde op verschillende grote bbl opleiding conferenties zoals MassCUE en EduCon. Ze heeft een bijgevoegde Wiki en een nauwgezet georganiseerde archiefpagina.

De blog van Harold Jarche heet Life in Perpetual Beta. Zijn onderwerpen gaan over praktische tips voor leiderschap, sociale netwerken in het bedrijfsleven en samenwerking. Hij benadert ideologieën van leren en kennis vanuit een filosofisch perspectief en voegt technologische aspecten toe aan zijn schrijven.

De Online Learning Update is een blog over online bbl opleiding nieuws en onderzoek. De redacteur is Ray Schroeder, een professor aan de Universiteit van Illinois, en hij verzamelt de krantenkoppen over universitaire open courseware.

Stop bij het E-Learning Queen-blog en ontmoet de assistent van de koningin, Susan Smith Nash. Ze noemt haar lezer met humor de "koningin" van e-learning, aangezien u haar site aan het lezen bent. Ze richt zich op afstandsbbl opleiding , het ontwerpen van e-cursussen en sociale / psychologische kwesties rond het online bbl opleiding proces.

Funny Monkey blog belicht al het nieuws en informatie met betrekking tot Funny Monkey, een bedrijf dat zich toelegt op het gratis maken van educatief materiaal. Naast nieuws, de blog ook behandelt belangrijke bbl opleiding kwesties, technologie en klasoplossingen.

De Learning Visions-blog van Cammy Bean gaat over het ontwerpen van e-learning. Ze organiseert webinars over de beste manieren om effectief e-cursussen te ontwerpen, over te gebruiken tools en over hoe je ermee aan de slag kunt.

Een blog geschreven door Dr. Scott Mcleod die zich richt op het probleem tussen exploderende technologie en de bbl opleidingen. Een de bbl opleidingensysteem dat het niet kan bijhouden. In plaats van technologie te integreren in een klaslokaal dat verouderd en achterhaald is, biedt hij oplossingen voor deze ongerijmdheden.

Deze blog richt zich op strategieën en technologische oplossingen voor de bbl opleidingen die ‘out of the box’ zijn. Lisa Nielson is de eigenaar en auteur, die in veel bekende publicaties is verschenen.

 

bbl opleiding beleid

Blog over het beste van bbl opleiding 

Deze Best of Education-blog, gehost door het National Education Policy Center, bevat recente berichten van verschillende bbl opleiding bloggers. Het behandelt alle bbl opleiding kwesties, inclusief lerarenvakbonden, curriculum, technologie, beleid en zelfs lerarenevaluaties.

39. Eduwonk

Deze blog, gesponsord door Bethwether Education Partners, gaat over bbl opleiding beleid en politiek. De hoofdauteur, Andrew J. Rotherham, diende als een speciale assistent van president Bill Clinton en schrijft momenteel de wekelijkse column School of Thought voor het tijdschrift Time.

40. Gedachten over bbl opleiding beleid

Deze blog richt zich primair op stedelijke armoede in relatie tot bbl opleiding beleid. De auteur Corey Bower raakte gefrustreerd door de bbl opleidingende bbl opleidingen nadat hij twee jaar had geprobeerd les te geven op een school in de binnenstad van New York. Nu is hij hoogleraar leiderschap aan de Niagara University. Verwacht berichten te lezen over frustrerende klasomstandigheden, de verschillen tussen hoog- en laagpresterende scholen en waarom iedereen een vrije kunstenopleiding zou moeten hebben.

41. Edwize

Edwize is een blog voor educatief nieuws en opinie. Het richt zich op scholen, leraren en problemen in New York. Zorg ervoor dat je de sectie met de naam New Teacher Diaries bekijkt - echte verhalen van de nieuwe leraren op openbare scholen in New York.

42. Blog van bbl opleiding experts

De slogan van deze blog is: "Debatteren over de toekomst van het Amerikaanse bbl opleiding ". Verwacht berichten te lezen over politiek, testproblemen en andere problemen die het huidige bbl opleiding systeem teisteren.

De slimme naam van Edspresso benadrukt de focus van deze blog: een dagelijkse ochtendopname van het laatste bbl opleiding nieuws en hervormingen. Het behandelt krantenkoppen en politiek met betrekking tot bbl opleiding en wordt regelmatig bijgewerkt.

44. Succesvolle scholen

Scott Taylor is een assistent-superintendent en professor op universitair niveau. Zijn blog staat op de website van Edudemic vermeld als een van de beste bbl opleiding blogs die u zou moeten volgen. Zijn informele gespreksstijl is gemakkelijk te lezen en heeft nog steeds een krachtige en diepgaande stoot.

Joanne Jacobs, schrijver en opvoeder, schrijft een blog over bbl opleiding in het algemeen. Een breed scala aan onderwerpen komt aan bod.

Een blog over bbl opleiding en politiek. Huidige berichten concentreren zich rond het campagnespoor voorafgaand aan de Amerikaanse verkiezingen in november en hoe dit zich verhoudt tot de bbl opleidingen.de bbl opleidingen

Stories from School werd bestempeld als een van de beste educatieve blogs van 2010. Het richt zich op voorbeelden uit het echte leven en verhalen van leerkrachten en hoe ze worden beïnvloed door de laatste wijzigingen in de bbl opleidingeningen.

Deze blog richt zich op manieren om uw vermogen om te onthouden te verbeteren. Dr. Bill Klemm is een neurowetenschapper, bbl opleiding adviseur en professor die een deel van zijn onderzoek op deze persoonlijke blog beschrijft.

Cerebral Hacks is een blog over de hersenen en hoe deze functioneren. Het heeft een sectie gewijd aan leren en bbl opleiding die docenten moeten bekijken.

Beroeps bbl opleiding , instructie bedoeld om personen uit te rusten voor industriële of commerciële beroepen. Het kan formeel worden verkregen op vakscholen, technische middelbare scholen of in opleidingsprogramma's op de werkplek of, meer informeel, door de nodige vaardigheden op het werk te verwerven.

Beroepsbbl opleiding op scholen is een relatief moderne ontwikkeling. Tot in de 19e eeuw werd dergelijk bbl opleiding , met uitzondering van de beroepen, alleen in het leerlingwezen gegeven. Deze situatie was gedeeltelijk te wijten aan de lage sociale status die aan dergelijke instructie is verbonden, in tegenstelling tot een klassiek curriculum, dat als "noodzakelijk voor een heer" werd beschouwd. Met de groei van de industrialisatie in de 19e eeuw begonnen verschillende Europese landen, met name Duitsland, met de introductie van beroepsbbl opleiding op basis- en middelbare scholen. In Groot-Brittannië bleef het verzet tegen beroepsbbl opleiding echter bestaan ​​tot in de 20e eeuw, hoewel vóór de Tweede Wereldoorlog enkele handels- en lagere technische scholen werden opgericht door de lokale autoriteiten. Tegen het einde van de 19e eeuw bestond het openbare (gewone) beroepsbbl opleiding in de Verenigde Staten uit handmatige training en praktische kunsten. Deze Programma's werden geleidelijk uitgebreid tot 1917, toen federale hulp werd verleend aan openbare scholen voor handels- en industriële, landbouw- en huishoudcursussen.

Na de Tweede Wereldoorlog leidde de vraag naar geschoolde paraprofessionals in de relatief nieuwe gebieden van informatica, elektronica en medische diensten tot een grotere belangstelling voor kortlopende postsecundaire gespecialiseerde trainingsprogramma's in deze gebieden als alternatief voor een traditionele hbo-opleiding.

 

De reikwijdte van ons onderzoek omvat beroeps bbl opleiding zowel voorafgaand aan als tijdens de professionele loopbaan.

 

Onderzoek werkplekken bbl opleidingen

De Onderzoeksgroep Beroepsbbl opleiding is in 2016 gestart met drie onderzoekswerkplekken. Deze werkplekken combineren de middelen van de beroepspraktijk met middelbaar beroepsbbl opleiding (mbo), hoger beroeps bbl opleiding (hbo) en onderzoek.

Beroeps bbl opleiding uitvoeren

De onderzoekswerkplaats voor ‘Uitvoeren van beroeps bbl opleiding ’ richt zich op praktische kwesties met betrekking tot het begeleiden en onderwijzen van studenten in het adaptief beroeps bbl opleiding .

Adaptief beroeps bbl opleiding speelt in op de leerbehoefte van studenten en speelt ook flexibel in op ontwikkelingen in de beroepspraktijk en de arbeidsmarkt. De onderzoekswerkplek houdt zich bezig met begeleidingsstrategieën die docenten kunnen inzetten. Hoe kunnen deze strategieën het beste concreet worden gebruikt en zijn er goede voorbeelden hiervan?

Op de onderzoekswerkplek voeden mbo-docenten en onderzoekers elkaar met hun kennis. Docenten voeren (kleinschalige) praktijkgerichte onderzoeksprojecten uit die zijn ingebed in hun eigen bbl opleiding praktijk, terwijl de onderzoekers zich vooral bezighouden met hun eigen promotieonderzoek en praktijkgerichte onderzoeksprojecten.

Ons onderzoek gaat over: De professionalisering van werkplekopleiders met betrekking tot de begeleiding van studenten op de werkplek

Supervisiestrategieën voor het werken met geïntegreerde professionele taken. Vormgeven en begeleiden van bbl opleiding in termen van kritisch denken. Het organiseren van peer support en het kanaliseren van de voordelen daarvan voor studenten, docenten en de opleiding. Het gebruik van steigers als toezichtstrategie bij het ontwikkelen van probleemoplossend vermogen voor werkgerelateerde vraagstukken. Leren en begeleiden tijdens werkgerelateerde interacties. De onderzoekswerkplek wordt gecoördineerd vanuit de onderzoeksgroep Beroeps bbl opleiding door Anne Khaled. Mocht je interesse hebben om mee te doen, neem dan contact op met GBS TEC.

Beoordeling in het beroeps bbl opleiding 

De onderzoekswerkplaats ‘Beoordelen in beroeps bbl opleiding ’ richt zich op de praktijk van toetsen.

Deze vraagstukken hebben bijvoorbeeld betrekking op toetsprogramma's in het hbo, het volgen van de ontwikkeling van studenten door middel van formatieve toetsing en samenwerking met de werkvloer bij toetsing. Twee HU-docenten voeren hun promotieonderzoek uit binnen de kaders van de onderzoekswerkplek.

In de praktijk zijn de problemen waar we ons zorgen over maken: De voorspellende waarde van testen tijdens het basisjaar Studenten betrekken bij formatieve toetsing en het ontwikkelen van leerdoelen en succescriteria Assessment gebruiken als vorm van toetsing en de ervaring van de student hiermee Meer gebruik maken van formatieve toetsing in de bbl opleidingen (tijdens de lessen) Ervaringen van studenten met programmatisch toetsen De ontwikkeling en proef van KIT2.0 Deze onderzoekswerkplaats wordt gecoördineerd door Liesbeth Baartman. Heeft u interesse om mee te doen, neem dan contact op met GBS TEC

 

Vormgeven van beroeps bbl opleiding 

Het doel van de onderzoekswerkplaats ‘Ontwerpruimte Beroeps bbl opleiding ’ is om bestaande praktijken in het beroeps bbl opleiding te optimaliseren. Meer specifiek ligt de focus op de grens tussen bbl opleiding en beroepspraktijk.

Ons werk is gebaseerd op het theoretische raamwerk van grensoverschrijding. Het leermechanisme van 'transformatie' wordt hierbij verder vormgegeven door het concept van de 'hybride leeromgeving'.

In de onderzoekswerkplaats 'Ontwerpruimte Beroeps bbl opleiding ' nemen docenten uit het middelbaar beroeps bbl opleiding (mbo), hbo en onderzoekers deel aan een 'kennisgemeenschap'. Alle deelnemers doen praktijkgericht onderzoek vanuit een ontwerpperspectief. Voor mbo- en hbo-docenten gaat het om kortlopend onderzoek - in 'guerrillastijl' - dat is ingebed in hun eigen ontwerppraktijk. Als het om de onderzoekers gaat, gaat het bijvoorbeeld om promotieonderzoek en praktijkgerichte onderzoeksprojecten.

De onderzoekswerkplek ‘Design Space for Vocational Education’ wordt gecoördineerd vanuit de onderzoeksgroep Vocational Education door Ilya Zitter. Mocht je interesse hebben om mee te doen, neem dan contact op met Ilya.

Hier willen we graag wat inhoudelijker op onze opleidingen in gaan. Maar onze ideeën schrijven wij alvast hieronder. 

Voor welk eind-niveau wordt je bij GBS TEC opgeleid?

Vooralsnog kent GBS TEC twee opleidingen, te weten Allround Verspaner en Eerste Monteur Service en Onderhoud Werktuigbouw. Verschillende ROC's gebruiken verschillende namen voor deze opleidingen, dus daarom zullen we verder op op de inhoud ingaan. Voor beide opleidingen kan je een erkend diploma halen tot niveau 4. Wij noemen het niveau 4+ omdat wij de beste opleidingen op deze 2 vakgebieden van Nederland willen zijn. 

Biedt GBS TEC een BBL of een BOL opleiding?

Heel flauw, maar wij zeggen dat wij er tussen in zitten. Wij hebben daarvoor gekozen omdat wij denken dat dat de beste vorm is. Er zijn mensen die leren erg leuk vinden. Of beter gezegd, iedereen vindt leren best leuk, maar een les volgen is minder. Vaak kennen we veel leukere dingen om te gaan doen. Maar als we iets geleerd hebben, dan zijn we best wel trots. Theoretisch leren wordt leuker als je het gelijk kunt combineren met het praktisch toepassen. 

Naar ons gevoel kiezen veel jonge mensen voor een BBL opleiding omdat ze geen zin hebben om 5 dagen in de schoolbanken te willen zitten, of zelfs op een school te willen verblijven. BBL betekent vaak 1 dag naar school (theorie) en 4 dagen werken/leren. Die ene dag naar school krijg je dan algemene vakken (talen, rekenen, etc) en een aantal technische vakken. En dan zie je dat die vakken weer helemaal niet goed aansluiten met de 4 dagen werken. En hoe goed bedrijven je proberen te helpen in die 4 dagen werken, het blijft behelpen. Want iedereen moet productie draaien. Dus veel tijd is er niet. Maar niet onbelangrijk, in een BBL traject verdien je vaak een zakcentje en je zit al bij een bedrijf, dus de kans op een baan lijkt dan groter. 

 

Op zich zou een BOL meer ruimte hebben om je op te leiden. Vijf dagen leren klinkt alsof je verder kunt komen. Maar je zit dan ook 5 dagen in een schoolgebouw. En wat je vaak ziet, is dat de aanwezige gereedschappen en machines behoorlijk achter lopen en uit de tijd zijn. 

Wij bieden jou een BBL-BOL! De eerste paar maanden ga je 5 dagen in opleiding bij GBS TEC, waarbij je 's ochtends een paar uurtjes theorie les krijgt en waar we het 's middags proberen toe te passen. En omdat we een geheel nieuwe opleiding zijn, hebben we de meest moderne gereedschappen en machines aangeschaft. En ondanks dat je 5 dagen bij TEC zit, krijg je nog een salaris ook en heb je een baangarantie. Na een aantal maanden gaat het kriebelen en mag je 1 dag naar de productie. Maar zelfs daar is de mentor van TEC jouw begeleider. Je hebt dan al veel geleerd dus kunt al redelijk zelfstandig werken, en in de productie kun je laten zien wat je kunt. 

Dus in het kort:

  • Het eerste half jaar krijg je 's ochtends een paar uurtjes theorie, en 's middags praktische toepassing

  • In het tweede half jaar ga je 1 dag in de productie meedraaien; in het tweede jaar zullen dat meer dagen per week worden.

  • Je krijgt een salaris en baangarantie wanneer je de opleiding op niveau 3 afrond.

  • Vijf dagen per week is jouw mentor van TEC jouw aanspreek punt, dus je staat er nooit alleen voor.

Wat kost de opleiding?

Het bedrijf GBS International is eigenaar van TEC en heeft de school TEC opgezet omdat zij zien dat de huidige ROC's niet meer de juiste opleidingen voor de toekomst aanbieden. En GBS groeit hard en heeft jaarlijks goed personeel nodig. GBS gelooft in jonge mensen die goed opgeleid zijn. Daarom heeft GBS besloten om dé opleiding van Nederland te willen zijn. Dat opleiden gaat plaatsvinden binnen GBS TEC. Daar wordt fors geïnvesteerd in docenten, gereedschappen en machines. Dat kost dus veel geld. Maar GBS heeft een belang. Het bedrijf zoekt goed opgeleide jonge collega's voor de toekomst. De opleiding is dus heel duur, maar het kost jou geen geld. Voor jou is het gratis. Maar wij hopen als tegenprestatie dat jij goed je best doet en dat jij daarna een aantal jaar bij ons zult blijven werken. Het liefst natuurlijk levenslang. Het kost je dus niets en je bent vrij om te gaan. 

 

Zijn alle opleidingen dan gratis?

Nee, bij niveau 4 zullen we waarschijnlijk wel een aantal afspraken met elkaar op papier zetten. Dan zullen we waarschijnlijk aan je vragen om een studie overeenkomst af te sluiten. Maar dan ben je ook 18 jaar of ouder. 

Wat ga ik verdienen bij TEC?

Ondanks dat je dus bijvoorbeeld het eerste half jaar geen enkele dag in de productie werkt, ga je wel een salaris verdienen. Eigenlijk willen we het salaris in de opleiding loskoppelen van wel of niet productief zijn. Het gaat bij TEC om opleiden! Dingen leren. Je kunt je leven lang daarna nog werken. Maar we onderkennen dat je als je 16 bent, best wel een zakcentje kunt gebruiken. Omdat leren het doel is, willen we wat je gaat verdienen koppelen aan jouw prestaties op TEC.

 

Hoe lang duurt de opleiding?

Dat hangt vooral af van jouw voor-opleiding, inzet en talent. Dat is zo verschillend bij ieder mens. Wij gaan proberen de opleiding aan jou aan te passen. Iedereen zal instromen in onze niveau 3 opleidingen. Ook de leerlingen die eigenlijk in niveau 2 moeten instromen. Afhankelijk van jouw inzet en talent zal niveau 3, twee of drie jaar duren.

Een voorbeeld:

Je hebt een diploma in VMBO-basis, VMBO-kader, VMBO gemengd, VMBO theoretisch, MAVO of HAVO 4 afgerond, dan start je op niveau 3. Met de juiste begeleiding en inzet kan je dit niveau goed aan. Afhankelijk van het verloop en je eigen leersnelheid rond je niveau 3 af in twee tot drie jaar. Wil je doorleren? Dan kan je nu instromen op niveau 4. Deze opleiding duurt nog eens 2 jaar.

Krijg ik veel huiswerk mee?

Je brengt 40 uur per week door bij TEC en krijgt daardoor geen huiswerk mee.

Zijn de opleidingen erkend?

Ja, wij willen een unieke (de beste) opleidingen aanbieden, maar wij zullen de examens afnemen op basis van zogenaamd CREBO nummer.

Onze erkende opleidingspartner het Da Vinci College verzorgt samen met GBS-TEC de lesmodules en opleidingsplannen. Daarnaast is het Da Vinci College verantwoordelijk voor het examineren en het diplomeren van erkende MBO diploma’s conform het Crebo-nummer. 

GBS-TEC biedt echter meer dan de standaard opleidingen. Bij het behalen van verschillende aanvullende lesmodules zal GBS-TEC certificaten uitgeven.

Voor de Crebo-nummers, bekijk de opleidingen pagina’s Verspanen en Service Engineer.

Hoe ziet de begeleiding eruit?

- vak docent (1x algemene vakken, 1x verspanen, 1x montage)

- mentor (daar kun je naar toe als je gepest wordt, coach gesprekken 1x per maand, cijfers, adviezen)

Heb ik altijd een baangarantie? 

We zeggen van wel. Maar we hebben toch wel een paar logische voorwaarden. Je moet als eerste wel je best doen. Maar dat geldt voor iedereen die een baan heeft. We kunnen niet iedereen maar aannemen of mensen in dienst nemen die er met de pet naar gooien. Verder is het zo dat wij graag goed opgeleide jongens en meisjes willen hebben. Dus daarom eisen we in principe dat je niveau 3 gehaald moet hebben. Dus doe je je best en heb je het diploma niveau 3 gehaald, dan heb je de zekerheid van een baan! 

Hoe zit het met de veiligheid?

praktijk onderwijs in een aparte hal, in een veilige omgeving. TEC lijkt op een productiehal maar is een veilige omgeving

Nu willen we graag iets meer vakinhoudelijk in gaan op de 2 opleidingsrichtingen:

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen omtrent bbl opleiding

Hoe schrijf ik me in voor de bbl opleiding?


BBL opleiding een bbl opleiding, discipline die zich bezighoudt met methoden van lesgeven en leren op scholen of schoolachtige omgevingen, in tegenstelling tot verschillende niet-formele en informele middelen voor socialisatie (bijv. Plattelandsontwikkelingsprojecten en een bbl opleiding via ouder-kindrelaties). waarom een bbl opleiding een bbl opleiding kan worden gezien als de overdracht van de waarden en opgebouwde kennis van een samenleving. In die zin is het equivalent aan wat sociale wetenschappers socialisatie of enculturatie noemen. Kinderen - of ze nu zijn verwekt onder de Nieuw-Guinea stammen, de Florentijnen uit de Renaissance of de middenklasse van Manhattan - worden geboren zonder cultuur. een bbl opleiding is bedoeld om hen te begeleiden bij het leren van een cultuur, hun gedrag vorm te geven als volwassenheid en hen te leiden naar hun uiteindelijke rol in de samenleving. In de meest primitieve culturen wordt er vaak weinig formeel geleerd - weinig van wat men gewoonlijk school of klassen of leraren zou noemen. In plaats daarvan worden de hele omgeving en alle activiteiten vaak gezien als school en klassen, en treden veel of alle volwassenen op als leraren. Naarmate samenlevingen complexer worden, wordt de hoeveelheid kennis die van de ene generatie op de volgende moet worden doorgegeven, groter dan iemand kan weten, en daarom moeten er meer selectieve en efficiënte manieren van culturele overdracht worden ontwikkeld. Het resultaat is formeel een bbl opleiding - de school en de specialist noemen de leraar. Naarmate de samenleving steeds complexer wordt en scholen steeds meer geïnstitutionaliseerd worden, wordt een bbl opleidingervaring minder direct gerelateerd aan het dagelijks leven, minder een kwestie van tonen en leren in de context van de alledaagse wereld, en meer geabstraheerd van de praktijk, meer een kwestie van distilleren, dingen vertellen en uit hun verband leren. Door deze concentratie van leren in een formele atmosfeer kunnen kinderen veel meer van hun cultuur leren dan alleen door te observeren en te imiteren. Naarmate de samenleving geleidelijk meer en meer belang hecht aan een bbl opleiding, probeert zij ook de algemene doelstellingen, inhoud, organisatie en strategieën van een bbl opleiding te formuleren. Literatuur wordt beladen met advies over de opvoeding van de jongere generatie. Kortom, er worden filosofieën en theorieën over een bbl opleiding ontwikkeld. voordelen bbl opleiding Dit artikel bespreekt de geschiedenis van een bbl opleiding, volgt de evolutie van het formele bbl opleiding in kennis en vaardigheden van de prehistorie en de oudheid tot heden, en beschouwt de verschillende filosofieën die de resulterende systemen hebben geïnspireerd. Andere aspecten van de bbl opleidingen worden in een aantal artikelen behandeld. Voor een behandeling van een bbl opleiding als discipline, met inbegrip van een bbl opleidingorganisatie, methoden en de functies en opleiding van leraren, zie onderwijzen; pedagogie; en lerarenopleiding. Zie historiografie voor een beschrijving van de bbl opleidingen in verschillende vakgebieden; juridische opleiding; medische opleiding; wetenschap, geschiedenis van. Voor een analyse van een bbl opleidingfilosofie, zie een bbl opleiding, filosofie van. Zie het woordenboek voor een onderzoek van enkele van de belangrijkste hulpmiddelen bij de bbl opleidingen en de verspreiding van kennis; encyclopedie; bibliotheek; museum; afdrukken; publiceren, geschiedenis van. Sommige beperkingen van de een bbl opleiding worden besproken in censuur. Voor een analyse van de eigenschappen van leerlingen, zie intelligentie, menselijk; theorie leren; psychologische testen. bbl opleiding in culturen De term een bbl opleiding kan alleen op primitieve culturen worden toegepast in de zin van enculturatie, het proces van culturele overdracht. Een primitief persoon, wiens cultuur de totaliteit van zijn universum is, heeft een relatief vaststaand gevoel van culturele continuïteit en tijdloosheid. Het levensmodel is relatief statisch en absoluut, en wordt met weinig afwijking van de ene generatie op de andere overgedragen. Wat betreft prehistorisch bbl opleiding, het kan alleen worden afgeleid uit bbl opleidingpraktijken in overgebleven primitieve culturen. Het belang van bbl opleiding Het doel van primitieve bbl opleiding bbl opleiding is dus om kinderen te begeleiden om goede leden van hun stam of band te worden. Er ligt een duidelijke nadruk op training voor burgerschap, omdat primitieve mensen zeer bezorgd zijn over de groei van individuen als stamleden en het grondige begrip van hun manier van leven tijdens de overgang van prepuberty naar postpuberty. Vanwege de verscheidenheid in de ontelbare duizenden primitieve culturen, is het moeilijk om standaardkenmerken en uniforme kenmerken vanbbl opleiding bbl opleiding te beschrijven. Niettemin worden bepaalde dingen algemeen beoefend binnen culturen. Kinderen nemen feitelijk deel aan de sociale processen van volwassen activiteiten, en hun participatief leren is gebaseerd op wat de Amerikaanse antropoloog Margaret Mead empathie, identificatie en imitatie noemde. Primitieve kinderen leren, voordat ze de puberteit bereiken, door elementaire technische praktijken te doen en te observeren. Hun leraren zijn geen vreemden, maar eerder hun directe gemeenschap. In tegenstelling tot de spontane en nogal ongereguleerde imitaties in het voorschools bbl opleiding, is het culturen zijn strikt gestandaardiseerd en gereguleerd. Het onderwijzend personeel kan bestaan ​​uit volledig ingewijde mannen, die de ingewijde vaak niet kende, hoewel het zijn familieleden in andere clans zijn. De inwijding kan beginnen met de abrupt scheiding van de ingewijde van zijn familiegroep en naar een afgelegen kamp gestuurd waar hij zich bij andere ingewijden voegt. Het doel van deze scheiding is om de diepe gehechtheid van de ingewijde weg te leiden van zijn familie en om zijn emotionele en sociale verankering in het wijdere web van zijn cultuur te vestigen. Het initiatiecurriculum omvat doorgaans geen praktische vakken. In plaats daarvan bestaat het uit een hele reeks culturele waarden, tribale religie, mythen, filosofie, geschiedenis, rituelen en andere kennis. Primitieve mensen in sommige culturen beschouwen de hoeveelheid kennis die het inwijdingscurriculum vormt, als het meest essentieel voor hun stamlidmaatschap. Binnen dit essentiële leerplan neemt religieuze instructie de meest prominente plaats in. een bbl opleiding en de rol van vrouwen Steden waren ook centra van educatieve en intellectuele vooruitgang. De opkomst van een relatief goed gefinancierd openbaar bbl opleidingsysteem, vrij van het stigma van 'pauper'- of' liefdadigheidsscholen ', en de opkomst van een levendige' centpers ', mogelijk gemaakt door een technologische revolutie, behoorden tot de belangrijkste ontwikkelingen . De rol van vrouwen in de groeiende samenleving van Amerika werd op intrigerende wijze gevormd door tegenstrijdige krachten. Enerzijds waren er factoren die de emancipatie bevorderden. De groeiende steden boden bijvoorbeeld nieuwe banen als griffiers en winkelassistenten voor meisjes en jonge vrouwen met basisbbl opleiding bbl opleiding van openbare scholen. En de behoefte aan geschoolde leraren voor die scholen bood een andere weg naar vrouwelijke onafhankelijkheid. Op hogere niveaus werden nieuwe sporten op de ladder van opwaartse mobiliteit verschaft door de oprichting van vrouwencolleges, zoals Mount Holyoke in South Hadley, Massachusetts (1837), en door de toelating van vrouwen tot een zeer klein aantal gemengde hogescholen, zoals Oberlin (1833) en Antioch (1852), beide in Ohio. Een zeldzame vrouw of twee braken zelfs door in professionele rangen, waaronder Elizabeth Blackwell, die als de eerste vrouwelijke arts van de moderne tijd wordt beschouwd, en de eerwaarde Olympia Brown, een van de eerste Amerikaanse vrouwen wiens wijding werd bekrachtigd door een volledige denominatie. Als u een leraar, leerling, ouder of beheerder bent, zou u een bbl opleidingblogs moeten volgen. Waarom? Simpelweg omdat blogs een steeds grotere manier zijn om ideeën, creativiteit en innovatie op te wekken. De volgende lijst is een compilatie van blogs voor geïnteresseerden in een bbl opleiding. Deze blogs zijn geschreven door ouders, beheerders, zakenmensen, leerkrachten en beheerders en vallen op door hun unieke stijl en uitstekende inhoud. Bekijk de 51 opties hieronder. En als je de blog meetelt waar je op zit, zijn dat er 52. een bbl opleiding blog 1. Cathy Nelson De blog van Cathy Nelson is bedoeld voor docenten en mediaspecialisten in bibliotheken die geïnteresseerd zijn in technologie-integratie in de klas. Ze biedt hulp, middelen en ideeën vanuit haar eigen persoonlijke ervaring. Cool Cat leraar Cool Cat is een lokale leraar, auteur en initiatiefnemer zonder winstoogmerk, toegewijd om mededocenten te inspireren met innovatieve en frisse ideeën om studenten in de klas te bereiken. Bekijk dan zeker The Captivating Teacher Manifesto. Een blog over kwesties op het gebied van schooladministratie. Naast persoonlijke anekdotes, tips en een bbl opleidingfilosofie schrijft hij diverse artikelen voor andere websites die u op zijn site kunt vinden. Een blog voor docenten die een one-stop-shop willen voor de beste bbl opleiding blogs en bronnen op internet. Ze rangschikken berichten in categorieën, zodat docenten die op zoek zijn naar ideeën voor een bepaald onderwerp, snel en gemakkelijk inhoud kunnen vinden. Brian Crosby is de auteur van deze blog en een docent die gespecialiseerd is in "risicovolle" studenten. Hij deelt zijn ideeën om in een persoonlijke stijl te leren en moedigt andere docenten aan te begrijpen dat leren soms niet lineair is. Deze blog wordt beheerd door twee docenten (die toevallig ook buren zijn) en geeft instructietips voor het lesgeven aan lessen die voldoen aan de Common Core-normen. Het georganiseerde klas-blog The Organized Classroom is een blog in de eerste plaats voor docenten die hulp nodig hebben om hun klaslokaal functioneel en efficiënt te maken. De website biedt gratis bronnen, tips en ideeën van lokale leraren. Leraar met stippen Een leuke en grillige bbl opleiding site voor leerkrachten die wat kleur en creativiteit aan hun klas willen toevoegen. Haar site is in de stijl van Dr. Seuss. Deze blog maakt deel uit van een grotere website die is gewijd aan het helpen van hoogbegaafde jongeren. Het richt zich op nieuws, informatie en andere bronnen voor ouders en leerkrachten van getalenteerde kinderen. Traditionele bbl opleiding De Omniac-blog is bedoeld voor middelbare scholieren die van plan zijn naar de universiteit te gaan. De site Hier vindt u tips voor het afleggen van toelatingsexamens voor de universiteit, evenals ideeën voor het maximaliseren van het slagingspercentage van universitaire aanvragen. 11. Bestudeer hacks Een computerwetenschapper en een gepubliceerde auteur schrijft deze blog over wat studenten succesvol maakt. Hij beschrijft enkele van zijn controversiële gedachten over waarom het nastreven van je passie een slecht idee is en geeft tips en hints die je in zijn talrijke boeken vindt. 12. Ouders aftellen naar college coach Deze blog is vooral bedoeld voor ouders die misschien wat extra hulp nodig hebben om hun kind naar school te krijgen. Verwacht advies te vinden over hoe u uw kind kunt helpen slagen op de universiteit, tips over de overgang naar een slaapzaal, evenals financiële hulp en toepassingsbronnen. 13. ProfHacker Een blog gewijd aan het helpen van docenten met hun productiviteit, technologie-integratie en lesgeven. De laatste post is een interessant artikel over professionaliteit op sociale media, een toenemend probleem dat pas is geïntroduceerd sinds de explosie van sites als Facebook en Twitter. 14. Scriptie Whisperer The Thesis Whisperer is een samenwerkingsverband van schrijvers en studenten die praten over het proces van het schrijven van een proefschrift. Alles, van het plannen van uw schrijfproces, tips, presentatie-ideeën en het omgaan met uw supervisor, wordt behandeld in deze door een groep geschreven blog. 15. Teen College Education Een blog wordt geschreven door zowel studenten als docenten! Onderwerpen zijn onder meer toelating tot de universiteit, middelbare schooltips om het potentieel van de universiteit te maximaliseren en hoe je goed kunt scoren op toelatingsexamens voor de universiteit. Het geeft zelfs praktisch advies over hoe je kunt overleven met een studentenbudget en wat je moet doen na het afstuderen. 16. Universiteit van Venus De Inside Higher Ed-blog is een grote site die door talloze auteurs is geschreven. Het omvat alles, van technologie tot een bbl opleidingfilosofie, toelatingsstrategieën en loopbaanadvies. 17. NextStepU Deze blog is gekoppeld aan het tijdschrift NextStepU. Het biedt advies over verschillende hogescholen en graden, en biedt van tijd tot tijd weggeefacties. Het heeft ook tools zoals het zoeken naar beurzen en het matchen van universiteiten. 18. Chegg Deze blog is toegevoegd aan de Chegg-website; een site voor studentenservices voor hulp bij planning en studie. De blog geeft advies over het vinden van goedkope studieboeken, studiegewoonten en beurzen. Zorg ervoor dat u het bericht leest, Wat zegt uw majoor over u? 19. De Ivy Coach De auteur van deze blog is Bev Taylor, een bekende counselor die vaak op mediasites wordt gezien en tips geeft over hoe je op Ivy League-scholen kunt komen. Haar blog draait om het helpen van studenten om toegang te krijgen tot de school van hun droom. Ze biedt zichzelf ook te huur aan! 20. Stratedgy De Stratedgy-blog is bedoeld voor docenten die manieren willen bespreken om te concurreren in een steeds groter wordende wereld van bbl opleiding opties. E-Learning en Edtech. Tic Tac Interactive is Scandinavië's ‘leider in digitaal bbl opleiding ’ - en hun blog bevat een aantal behoorlijk interessante gesprekken over bbl opleiding. 22. The Daily Riff. Van hun "Over ons" -pagina: ElearnSpace Deze site staat vol met solide informatie over open courseware, technologie, bbl opleiding filosofie en netwerken. Er zijn ook diapresentaties die bij sommige berichten passen. Wesley Fryer is een keynote spreker en auteur die eigenaar is van deze blog. Hij onderzoekt onderwerpen als digitale verhalen, creativiteit en technologie-integratie in de bbl opleidingen. Veel van zijn presentaties, hand-outs en ander materiaal zijn beschikbaar om te lezen en te downloaden. GBS TEC is een specialist in technologie-integratie voor een K-12-district en blogt over haar leerervaringen. Ze presenteerde op verschillende grote bbl opleiding conferenties zoals MassCUE en EduCon. Ze heeft een bijgevoegde Wiki en een nauwgezet georganiseerde archiefpagina. De blog van Harold Jarche heet Life in Perpetual Beta. Zijn onderwerpen gaan over praktische tips voor leiderschap, sociale netwerken in het bedrijfsleven en samenwerking. Hij benadert ideologieën van leren en kennis vanuit een filosofisch perspectief en voegt technologische aspecten toe aan zijn schrijven. De Online Learning Update is een blog over online bbl opleiding nieuws en onderzoek. De redacteur is Ray Schroeder, een professor aan de Universiteit van Illinois, en hij verzamelt de krantenkoppen over universitaire open courseware. Stop bij het E-Learning Queen-blog en ontmoet de assistent van de koningin, Susan Smith Nash. Ze noemt haar lezer met humor de "koningin" van e-learning, aangezien u haar site aan het lezen bent. Ze richt zich op afstandsbbl opleiding , het ontwerpen van e-cursussen en sociale / psychologische kwesties rond het online bbl opleiding proces. Funny Monkey blog belicht al het nieuws en informatie met betrekking tot Funny Monkey, een bedrijf dat zich toelegt op het gratis maken van educatief materiaal. Naast nieuws, de blog ook behandelt belangrijke bbl opleiding kwesties, technologie en klasoplossingen. De Learning Visions-blog van Cammy Bean gaat over het ontwerpen van e-learning. Ze organiseert webinars over de beste manieren om effectief e-cursussen te ontwerpen, over te gebruiken tools en over hoe je ermee aan de slag kunt. Een blog geschreven door Dr. Scott Mcleod die zich richt op het probleem tussen exploderende technologie en de bbl opleidingen. Een de bbl opleidingensysteem dat het niet kan bijhouden. In plaats van technologie te integreren in een klaslokaal dat verouderd en achterhaald is, biedt hij oplossingen voor deze ongerijmdheden. Deze blog richt zich op strategieën en technologische oplossingen voor de bbl opleidingen die ‘out of the box’ zijn. Lisa Nielson is de eigenaar en auteur, die in veel bekende publicaties is verschenen. bbl opleiding beleid Blog over het beste van bbl opleiding Deze Best of Education-blog, gehost door het National Education Policy Center, bevat recente berichten van verschillende bbl opleiding bloggers. Het behandelt alle bbl opleiding kwesties, inclusief lerarenvakbonden, curriculum, technologie, beleid en zelfs lerarenevaluaties. 39. Eduwonk Deze blog, gesponsord door Bethwether Education Partners, gaat over bbl opleiding beleid en politiek. De hoofdauteur, Andrew J. Rotherham, diende als een speciale assistent van president Bill Clinton en schrijft momenteel de wekelijkse column School of Thought voor het tijdschrift Time. 40. Gedachten over bbl opleiding beleid Deze blog richt zich primair op stedelijke armoede in relatie tot bbl opleiding beleid. De auteur Corey Bower raakte gefrustreerd door de bbl opleidingende bbl opleidingen nadat hij twee jaar had geprobeerd les te geven op een school in de binnenstad van New York. Nu is hij hoogleraar leiderschap aan de Niagara University. Verwacht berichten te lezen over frustrerende klasomstandigheden, de verschillen tussen hoog- en laagpresterende scholen en waarom iedereen een vrije kunstenopleiding zou moeten hebben. 41. Edwize Edwize is een blog voor educatief nieuws en opinie. Het richt zich op scholen, leraren en problemen in New York. Zorg ervoor dat je de sectie met de naam New Teacher Diaries bekijkt - echte verhalen van de nieuwe leraren op openbare scholen in New York. 42. Blog van bbl opleiding experts De slogan van deze blog is: "Debatteren over de toekomst van het Amerikaanse bbl opleiding ". Verwacht berichten te lezen over politiek, testproblemen en andere problemen die het huidige bbl opleiding systeem teisteren. De slimme naam van Edspresso benadrukt de focus van deze blog: een dagelijkse ochtendopname van het laatste bbl opleiding nieuws en hervormingen. Het behandelt krantenkoppen en politiek met betrekking tot bbl opleiding en wordt regelmatig bijgewerkt. 44. Succesvolle scholen Scott Taylor is een assistent-superintendent en professor op universitair niveau. Zijn blog staat op de website van Edudemic vermeld als een van de beste bbl opleiding blogs die u zou moeten volgen. Zijn informele gespreksstijl is gemakkelijk te lezen en heeft nog steeds een krachtige en diepgaande stoot. Joanne Jacobs, schrijver en opvoeder, schrijft een blog over bbl opleiding in het algemeen. Een breed scala aan onderwerpen komt aan bod. Een blog over bbl opleiding en politiek. Huidige berichten concentreren zich rond het campagnespoor voorafgaand aan de Amerikaanse verkiezingen in november en hoe dit zich verhoudt tot de bbl opleidingen.de bbl opleidingen Stories from School werd bestempeld als een van de beste educatieve blogs van 2010. Het richt zich op voorbeelden uit het echte leven en verhalen van leerkrachten en hoe ze worden beïnvloed door de laatste wijzigingen in de bbl opleidingeningen. Deze blog richt zich op manieren om uw vermogen om te onthouden te verbeteren. Dr. Bill Klemm is een neurowetenschapper, bbl opleiding adviseur en professor die een deel van zijn onderzoek op deze persoonlijke blog beschrijft. Cerebral Hacks is een blog over de hersenen en hoe deze functioneren. Het heeft een sectie gewijd aan leren en bbl opleiding die docenten moeten bekijken. Beroeps bbl opleiding , instructie bedoeld om personen uit te rusten voor industriële of commerciële beroepen. Het kan formeel worden verkregen op vakscholen, technische middelbare scholen of in opleidingsprogramma's op de werkplek of, meer informeel, door de nodige vaardigheden op het werk te verwerven. Beroepsbbl opleiding op scholen is een relatief moderne ontwikkeling. Tot in de 19e eeuw werd dergelijk bbl opleiding , met uitzondering van de beroepen, alleen in het leerlingwezen gegeven. Deze situatie was gedeeltelijk te wijten aan de lage sociale status die aan dergelijke instructie is verbonden, in tegenstelling tot een klassiek curriculum, dat als "noodzakelijk voor een heer" werd beschouwd. Met de groei van de industrialisatie in de 19e eeuw begonnen verschillende Europese landen, met name Duitsland, met de introductie van beroepsbbl opleiding op basis- en middelbare scholen. In Groot-Brittannië bleef het verzet tegen beroepsbbl opleiding echter bestaan ​​tot in de 20e eeuw, hoewel vóór de Tweede Wereldoorlog enkele handels- en lagere technische scholen werden opgericht door de lokale autoriteiten. Tegen het einde van de 19e eeuw bestond het openbare (gewone) beroepsbbl opleiding in de Verenigde Staten uit handmatige training en praktische kunsten. Deze Programma's werden geleidelijk uitgebreid tot 1917, toen federale hulp werd verleend aan openbare scholen voor handels- en industriële, landbouw- en huishoudcursussen. Na de Tweede Wereldoorlog leidde de vraag naar geschoolde paraprofessionals in de relatief nieuwe gebieden van informatica, elektronica en medische diensten tot een grotere belangstelling voor kortlopende postsecundaire gespecialiseerde trainingsprogramma's in deze gebieden als alternatief voor een traditionele hbo-opleiding. De reikwijdte van ons onderzoek omvat beroeps bbl opleiding zowel voorafgaand aan als tijdens de professionele loopbaan. Onderzoek werkplekken bbl opleidingen De Onderzoeksgroep Beroepsbbl opleiding is in 2016 gestart met drie onderzoekswerkplekken. Deze werkplekken combineren de middelen van de beroepspraktijk met middelbaar beroepsbbl opleiding (mbo), hoger beroeps bbl opleiding (hbo) en onderzoek. Beroeps bbl opleiding uitvoeren De onderzoekswerkplaats voor ‘Uitvoeren van beroeps bbl opleiding ’ richt zich op praktische kwesties met betrekking tot het begeleiden en onderwijzen van studenten in het adaptief beroeps bbl opleiding . Adaptief beroeps bbl opleiding speelt in op de leerbehoefte van studenten en speelt ook flexibel in op ontwikkelingen in de beroepspraktijk en de arbeidsmarkt. De onderzoekswerkplek houdt zich bezig met begeleidingsstrategieën die docenten kunnen inzetten. Hoe kunnen deze strategieën het beste concreet worden gebruikt en zijn er goede voorbeelden hiervan? Op de onderzoekswerkplek voeden mbo-docenten en onderzoekers elkaar met hun kennis. Docenten voeren (kleinschalige) praktijkgerichte onderzoeksprojecten uit die zijn ingebed in hun eigen bbl opleiding praktijk, terwijl de onderzoekers zich vooral bezighouden met hun eigen promotieonderzoek en praktijkgerichte onderzoeksprojecten. Ons onderzoek gaat over: De professionalisering van werkplekopleiders met betrekking tot de begeleiding van studenten op de werkplek Supervisiestrategieën voor het werken met geïntegreerde professionele taken. Vormgeven en begeleiden van bbl opleiding in termen van kritisch denken. Het organiseren van peer support en het kanaliseren van de voordelen daarvan voor studenten, docenten en de opleiding. Het gebruik van steigers als toezichtstrategie bij het ontwikkelen van probleemoplossend vermogen voor werkgerelateerde vraagstukken. Leren en begeleiden tijdens werkgerelateerde interacties. De onderzoekswerkplek wordt gecoördineerd vanuit de onderzoeksgroep Beroeps bbl opleiding door Anne Khaled. Mocht je interesse hebben om mee te doen, neem dan contact op met GBS TEC. Beoordeling in het beroeps bbl opleiding De onderzoekswerkplaats ‘Beoordelen in beroeps bbl opleiding ’ richt zich op de praktijk van toetsen. Deze vraagstukken hebben bijvoorbeeld betrekking op toetsprogramma's in het hbo, het volgen van de ontwikkeling van studenten door middel van formatieve toetsing en samenwerking met de werkvloer bij toetsing. Twee HU-docenten voeren hun promotieonderzoek uit binnen de kaders van de onderzoekswerkplek. In de praktijk zijn de problemen waar we ons zorgen over maken: De voorspellende waarde van testen tijdens het basisjaar Studenten betrekken bij formatieve toetsing en het ontwikkelen van leerdoelen en succescriteria Assessment gebruiken als vorm van toetsing en de ervaring van de student hiermee Meer gebruik maken van formatieve toetsing in de bbl opleidingen (tijdens de lessen) Ervaringen van studenten met programmatisch toetsen De ontwikkeling en proef van KIT2.0 Deze onderzoekswerkplaats wordt gecoördineerd door Liesbeth Baartman. Heeft u interesse om mee te doen, neem dan contact op met GBS TEC Vormgeven van beroeps bbl opleiding Het doel van de onderzoekswerkplaats ‘Ontwerpruimte Beroeps bbl opleiding ’ is om bestaande praktijken in het beroeps bbl opleiding te optimaliseren. Meer specifiek ligt de focus op de grens tussen bbl opleiding en beroepspraktijk. Ons werk is gebaseerd op het theoretische raamwerk van grensoverschrijding. Het leermechanisme van 'transformatie' wordt hierbij verder vormgegeven door het concept van de 'hybride leeromgeving'. In de onderzoekswerkplaats 'Ontwerpruimte Beroeps bbl opleiding ' nemen docenten uit het middelbaar beroeps bbl opleiding (mbo), hbo en onderzoekers deel aan een 'kennisgemeenschap'. Alle deelnemers doen praktijkgericht onderzoek vanuit een ontwerpperspectief. Voor mbo- en hbo-docenten gaat het om kortlopend onderzoek - in 'guerrillastijl' - dat is ingebed in hun eigen ontwerppraktijk. Als het om de onderzoekers gaat, gaat het bijvoorbeeld om promotieonderzoek en praktijkgerichte onderzoeksprojecten. De onderzoekswerkplek ‘Design Space for Vocational Education’ wordt gecoördineerd vanuit de onderzoeksgroep Vocational Education door Ilya Zitter. Mocht je interesse hebben om mee te doen, neem dan contact op met Ilya.