ibrahim-rifath-OApHds2yEGQ-unsplash.jpg

Kosten en vergoeding

Kosten

GBS TEC is onderdeel van het bedrijf GBS International. Wij hebben GBS TEC opgezet omdat wij vinden dat het huidige onderwijssysteem niet meer voldoet aan de hedendaagse kwaliteitseisen. GBS groeit ieder jaar en daardoor heeft het bedrijf goed opgeleid personeel nodig. Het bedrijf gelooft in jonge mensen met veel kennis in hun vakgebied. Daarom heeft het bedrijf ervoor gekozen om de beste opleiding van Nederland te zijn.

Het opleiden van studenten gaat dus gebeuren binnen GBS TEC. Wij investeren fors in goede leraren, nieuwe gereedschappen en moderne machines. Dat doet het bedrijf met een reden. GBS International is op zoek naar jonge vakmensen voor te toekomst.

De opleiding is dus heel duur, maar kost jou geen geld. Natuurlijk hopen we daarentegen wel dat jij de volle inzet geeft en na de opleiding een aantal jaar bij het bedrijf blijft werken, of zelfs tot het pensioen.

Vergoeding

Als jij je opleiding bij GBS TEC start, kom je officieel bij GBS International in dienst middels een leerarbeidsovereenkomst. Hierin staat onder andere opgenomen welke vergoedingen jij ontvangt.

• Salaris

Vanaf de start van je opleiding ontvang je een salaris. Dit salaris bedraagt het minimum (jeugd)loon. De hoogte van dit salaris wordt halfjaarlijks aangepast aan de inflatie. Het actuele jeugdloon vind je hier.

• Vakantietoeslag

Bovenop je salaris ontvang je 8% vakantietoeslag.

• Opslag

In de tweede helft van de opleiding wordt het salaris met 10% verhoogd. Dit percentage staat los van leeftijd of inflatie.

• Reiskostenvergoeding

Als je met eigen vervoer komt, vergoeden wij de reiskosten van de woonplaats naar GBS TEC met € 0,15 per km. Indien je met het openbaar vervoer reist en geen recht op gratis reizen, vergoeden wij jouw OV-abonnement. Indien je met OV komt en wel recht hebt op gratis reizen, ontvang je geen vergoeding.

Studiebeurs

• Als je jonger bent dan 18 jaar bij de start van je opleiding

Omdat jij jonger bent dan 18 jaar bij de start van je opleiding, is de studiebeurs niet van toepassing op jou. Aan het einde van je opleiding ben je ons niets verschuldigd, ook als je onverhoopt je diploma niet hebt behaald. Wel hopen we natuurlijk dat je aan het einde van je opleiding nog lang bij ons blijft werken, misschien wel tot je pensioen.

• Als je 18 jaar of ouder bent bij de start van de opleiding

Jouw ontwikkeling als vakman kost € 20.000,- per studiejaar. Dat hoef je niet zelf te betalen, maar ontvang je in de vorm van een studiebeurs. Aan het einde van je studie zien wij jou graag nog een aantal jaar bij ons werken. Daarom begin je na je studie met het vervullen van je studiebeurs middels een dienstverband. Per jaar dat je bij GBS TEC studeert, kom je voor twee jaar in dienst als werknemer na het behalen van je diploma. Hieraan zit een maximum van vier jaar in totaal, ook als je langer over je opleiding doet of een nieuwe opleiding start. Dat gezegd hebbende, hopen we natuurlijk dat je veel langer bij ons in dienst komt. Het vervullen van je studiebeurs start vanaf de maand dat jouw opleidingsovereenkomst overgaat in vast dienstverband. Als je na het behalen van je diploma besluit bij een andere werkgever in dienst te gaan of om ons te verlaten, wordt je studiebeurs omgezet in een studieschuld. Als je om welke reden dan ook je diploma niet behaalt, vervalt de studiebeurs voor de betreffende opleiding en ben je ons niets verschuldigd.