Pand1.jpg

Het Education Center van GBS TEC

Waar techniek leeft!

Toen wij in 2020 begonnen aan het opzetten van de opleiding, begonnen we met een kaal pand. Er waren nog geen toiletten, nog geen bruikbare industriële vloer. Daarom konden wij de school 100% inrichten voor de opleiding.

Op dit moment hebben wij - met gepaste trots - een klein schoolgebouw voor ongeveer 24 studenten dat volledig in het teken staat van de twee mbo-richtingen die wij aanbieden. Met boven een meetlokaal, twee theorielokalen, een kantoor voor de praktijkbegeleiders en een kleedruimte met kluisjes voor de werkkleding van de studenten.

Vakinhoud voorop. Dat is altijd belangrijk geweest voor ons. En dat merk je. Zodra je het schoolgebouw binnenkomt, stap je midden in het werk! Om je heen zie je studenten aan de slag met lassen, slijpen en meten. Met nieuwe draaibanken en freesbanken voor de verspaners, en service engineers die het vak leren op echte tandwielkasten.

Een schoolgebouw dat met deze kleinschaligheid, intensieve begeleiding en focus op inhoud een uniek opleidingscentrum is in Nederland of zelfs Europa.

Tec-pand.jpg
cncdraaibank1klein.jpg

Moderne machines

GBS TEC is de enige school in Nederland waar je als student op machines van dit kaliber het vak kunt leren. High-tech en met alle uitbreidingen voorzien, wordt jij nergens in beperkt om het vak te leren.

Lees hier meer over het machinepark van GBS TEC.

Klaslokaalstellingklein.jpg

Twee theorielokalen

In de theorielokalen krijg je de algemene theorievakken van gecertificeerde ervaren vakdocenten uit het mbo onderwijs.

Nieuw vanaf september 2022: twee praktijkhallen

Om de kwaliteit van de opleidingen te verbeteren hebben we GBS TEC uitgebreid met een extra hal. Hierdoor kunnen we één praktijkhal volledig inrichten voor de richting werktuigbouwkunde en de andere praktijkhal voor de richting verspanen.

Lees hier meer over de uitbreiding van GBS TEC

Bekijk GBS TEC met je eigen ogen

Ieder jaar proeven jongeren en ouders de techniek bij GBS TEC tijdens de open dagen en leren ze meer over de opleiding. Laat je gegevens achter en wij komen snel bij je terug.

Lintzagen-klein.jpg
Gegevens achterlaen