GBS TEC breidt uit met aankoop van het aangrenzende pand

GBS TEC heeft het aangrenzende pand aangekocht. Daarmee breidt de vakschool zijn activiteiten uit. Tijdens de eerste twee jaar dat de school actief was, is gebleken dat de kwaliteit erop vooruit gaat als er een aparte hal is voor de twee opleidingsrichtingen. Daarom is dit jaar geëxperimenteerd met het verplaatsen van een deel van de lessen naar de fabriekshal van Oud-Beijerland. Zo heeft GBS TEC binnen de afdeling montage van de fabriekshal een eigen deel waar de tweede jaars studenten onder begeleiding van praktijkbegeleider Nikki Zwaans werken aan klantprojecten.

Met de aanschaf van het aangrenzende pand van TEC worden de activiteiten weer volledig binnen de school geplaatst. Het gevolg hiervan is dat de nadruk weer volledig ligt op het leren van het vak.

Voordat het pand in gebruik kan worden genomen is een flinke verbouwing nodig. Door een van de muren uit te breken, worden de twee panden samengevoegd. Daarna wordt alles geïnstalleerd wat er nodig is om met de praktijk aan de slag te kunnen gaan. Vanaf september in het schooljaar 2022/23 wordt het nieuwe pand in gebruik genomen en zullen de tweedejaars monteurs tandwielkasten onder begeleiding van Nikki Zwaans met projecten van klanten aan de slag gaan.