cncfreesbank1.jpg

Begeleiding

Wij vinden het belangrijk dat jij je talenten ontdekt en ontwikkelt. Maar ook dat je weet waar je ontwikkelpunten liggen. Daar hebben we veel aandacht voor op verschillende manieren.

Begeleiding voordat je start

GBS TEC vindt het belangrijk dat jij bij de school past, en of je de type opleidingen passen bij jouw talenten. Begeleiding begint daarom al tijdens je oriëntatie. Daarom gaan wij minimaal een keer, maar vaak twee tot drie keer met jou in gesprek voordat je toegelaten wordt voor de opleiding. Tijdens de gesprekken leren wij elkaar kennen en komen we erachter of jij en GBS TEC qua persoonlijkheid bij elkaar passen. Daarnaast ontvang je gratis een uitgebreide AMN Talentenscan (twv € 75,-), waar tot in detail duidelijk wordt waar jouw natuurlijke talenten liggen. Zo weten jij en je docenten al heel goed waar jouw ontwikkelpunten liggen voordat je start aan je opleiding.

Je eigen werk controleren

Voordat je docent je praktijkwerk controleert en een cijfer geeft, mag jij dit eerst bij jezelf doen. Dit doen we met het oog om jou kritisch naar je eigen werk te laten kijken.

Extra lesuren voor algemene vakken

Normaal gesproken wordt er door een ROC maximaal acht uur per week vrij gemaakt om les te geven in algemene vakken als Nederlands en Rekenen. De rest van de stof moet je zelf leren buiten je school uren om. GBS TEC heeft extra lesuren ingekocht, waardoor je 12 uur per week les krijgt in deze vakken. Hierdoor krijg je een goede basis, zonder dat je huiswerk hoeft te maken.​

Kleine klassen

GBS TEC neemt maximaal 12 studenten per leerjaar aan. Aangezien je bij GBS TEC twee kanten op kan gaan (verspanen en onderhoudsmonteur), zul je in een klas zitten met +/- zes studiegenoten, en een eigen praktijkbegeleider.