Studenten veilig aan de slag met praktijk

De geur van smeltend metaal wanneer je twee stukken metaal met een perfecte lasnaad aan elkaar last. Of de vonken die je ziet als je met de cirkelzaag met een lange metalen lat aan de slag gaat. Heerlijk! Dit is wanneer je de studenten van GBS TEC in hun element ziet.

Het liefst hadden de techneuten vanaf dag 1 een cirkelzaag, kolomboormachine of lasapparaat in hun handen gehad, maar ze moesten er even op wachten. Deze werkzaamheden zijn erg gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent, en een docent kan moeilijk een dozijn studenten tegelijk in de gaten houden.

Sinds deze week kunnen de TEC'ers los gaan met de praktijk, aangezien ze nu het veiligheidscertificaat VCA voor Operationeel Leidinggevenden op zak hebben.

In dezelfde week behaalden de leerlingen ook hun certificaten Veilig Werken met de Bovenloopkraan en Veilig Aanslaan van Lasten.

Dit pakt niemand ze meer af!