Ondanks lockdown fysieke open dag toch mogelijk

Zaterdag 29 januari van 10:00 tot 14:00 opent GBS Technical Education Center haar deuren voor bezoekers. Eindexamenkandidaten, starters zonder diploma, ouders en verzorgers kunnen tijdens de open dag kennismaken met de wereld van techniek en de opleidingen die daarbij horen. Naast uitleg over de opleidingen biedt de bedrijfsvakschool ook rondleidingen aan door de fabriekshallen van GBS International. Een unieke kans voor iedereen die zich nu oriënteert voor een MBO opleiding. Nieuwsgierig geworden? Bezoek dan de open dag in Oud-Beijerland.

GBS International, het bedrijf dat voor de oprichting van de MBO school een samenwerking aanging met ROC Da Vinci College, is blij om de deuren te kunnen openen voor bezoekers. Als kleinschalige opleiding is het voor hen mogelijk om de corona maatregelen na te leven, waardoor de vakschool bezoekers op locatie kan ontvangen. Bezoekers kunnen de sfeer kunnen proeven en high tech machines in de praktijk aan het werk zien. Dat is belangrijk voor oriënterende bezoekers die de juiste keuze voor hun toekomst willen maken.

Wat een open dag op de bedrijfsvakschool uniek maakt, zijn de rondleidingen door de fabriekshallen die het bedrijf aanbiedt. Zo kan men eerst in het schoolgebouw van GBS TEC alle vragen stellen over de beschikbare opleidingen. Daarna krijgen bezoekers tijdens de rondleiding door het bedrijfspand een kijkje in de keuken van het werk in de praktijk. De school ziet dat die rondleidingen hun vruchten afwerpen; het uitvalspercentage op de opleidingen ligt een stuk lager dan het landelijk gemiddelde.

Geïnteresseerden kunnen meer informatie over de open dag is vinden op www.gbs-tec.nl/open-dagen.