Nieuwe roldeur en officiële kick-off voor GBS TEC

Officiële kick-off GBS TEC

“Zullen we de studenten nog een keer langs laten komen om elkaar te leren kennen? Dan kunnen we ze gelijk hun overall aanmeten en wat administratie regelen.” Zo klonk het oorspronkelijke idee van de kick-off van GBS TEC. En zoals het wel vaker met initiatieven binnen GBS gaat, doet er altijd iemand wel een schepje bovenop. Lang verhaal kort; op vrijdag 10 juli stonden we dan, met de studenten, hun ouders, het Da Vinci College, collega’s van GBS, de Gemeente Hoeksche Waard en de Wethouder van Economie en Werkgelegenheid officieel onze nieuwe bedrijfsschool te openen.

Geheel in de stijl van de nieuwe opleiding, stonden we met onze gasten in de hal bij de proefstand. Met de bar geplaatst in een van de werkcellen, een aantal uitgestalde tandwielkasten, gereedschapskarren als statafels en een podium gemaakt van pallets ging de opening van start. De setting kon dus niet treffender zijn, voor de directie van GBS, Wethouder van Economische zaken en voorzitter van het bestuur van het Da Vinci College om de officiële kick-off te geven. Bekijk hieronder wat deze heren te zeggen hadden.

Alber van Ekeren, Directie van GBS

Paul Boogaard, Wethouder Economische Zaken

Peter Vrancken, voorzitter van bestuur Da Vinci College

Nieuwe roldeur

Het GBS TEC pand had al een roldeur toen wij in het pand trokken. Ook al werkte deze roldeur zelf prima naar behoren, zat het mechanisme in de weg van een van de bovenloopkranen. Daarop besloten we direct om het handmatige mechanisme, te vervangen voor een elektrische.

Tijdelijke vloer theorieverdieping

Een maand geleden publiceerden we dat we in verband met de naderende recessie, de plannen voor de verbouwing van het pand hebben aangepast. In deze plannen maakten we de aanpassingen zo, dat de inhoud van de opleiding niks te leiden had. De aanschaf van de machines en het materiaal gaat onder anderen gewoon door. Om te besparen plaatsten we vorige week op de verdieping een tijdelijke vloer. Zo kunnen er alsnog theorielessen gegeven worden, zonder dat studenten naar een apart gebouw hoeven te verhuizen.

Levering interieur

Zoals bekend, wordt het pand gebruikt voor zowel de praktische deel van de opleiding, als de theoretische lessen. De werkcellen en de machines komen hierbij dus beneden te staan, terwijl het theoretische deel en de meetkamer zich op de eerste verdieping bevinden. Deze week werd voor de theorie-verdieping de tafels en de stoelen geleverd.