GBS TEC studenten laten fabriek zien aan scholen in Hoeksche Waard

De eindejaars-leerlingen van VMBO scholen in heel Nederland staan binnenkort voor de keuze welke MBO opleiding ze volgend jaar willen volgen. En om GBS TEC bij die leerlingen in beeld te brengen, bezoeken wij deze weken alle voortgezet onderwijs scholen in de Hoeksche Waard met een presentatie over onze opleiding.

Wat wij vorig jaar hebben gemerkt is dat zodra jonge techneuten in de fabriekshal kwamen, ze waren verkocht. Grote cnc-banken op de machinale en complexe tandwielkasten op de montage; voor veel scholieren ging er een nieuwe wereld open.

Het liefst neem je dan natuurlijk de hele fabriek mee naar de scholen, maar omdat dat lastig te realiseren is, hebben TEC-studenten Dylan en Inze een vlog gemaakt over het proces van de revisie van een tandwielkast. Hoe dat eruit zag bij bijvoorbeeld het Actief College:

Check de volledige vlog van Dylan en Inze hier: