Bedrijfsleven en onderwijs bundelen krachten

Wij kunnen met trots vertellen dat wij een samenwerkingsovereenkomst hebben afgesloten met het ROC Da Vinci College als erkende opleidingspartner.

Het Da Vinci College gaat GBS TEC bijstaan bij het verzorgen van de 2 technische MBO opleidingen. Gezamenlijk ontwikkelen wij de opleidingsplannen en lesmodules. Het Da Vinci College zal onze leerlingen examineren en diplomeren met een erkend diploma. Alle lessen en overige schoolactiviteiten zullen plaatsvinden bij GBS-TEC in Oud-Beijerland.

In de afgelopen maanden heeft GBS TEC gesprekken gehad met ROC scholen uit het hele land. Tijdens deze gesprekken hebben we een goede indruk gekregen van alle scholen, en opgemerkt dat er per school grote verschillen zitten in de kwaliteit van het aanbod. Lesstof, actualiteit van het machinepark en de passie voor het vak, we hadden van te voren deze verschillen niet verwacht.

Waarom kondigen we dan vandaag de samenwerking met juist het Da Vinci College Dordrecht aan?

Het Da Vinci College is een school die altijd bezig is met vernieuwing. Het is dan ook niet voor niets dat ze in 2017 nog zijn uitgeroepen tot meest innovatieve instelling voor beroepsonderwijs van Europa.

Door het aangaan van deze samenwerking plukken zowel GBS International en het Da Vinci College hier de vruchten van. Het Da Vinci College heeft er een nauwe band met het dynamische bedrijfsleven bij. Aan de andere kant, kan GBS TEC studenten nu officieel een erkend MBO diploma meegeven. En, ook niet onbelangrijk; hiermee is de echte bedrijfsschool helemaal terug van weggeweest!

De samenwerking is ook bij de pers niet onopgemerkt gebleven. Link Magazine wijdde er onlangs een artikel aan.