'De mooiste dag van het jaar'

Kort geleden is een negental leerlingen met begeleiding van twee leraren van het Yuverta college in Brielle naar GBS TEC afgereisd voor een workshop.

De leerlingen kregen de opdracht om de verst schietende katapult te bouwen. Iedere leerling kreeg een doos met losse onderdelen van een katapult die nog bewerkt moest worden. Enthousiast en geconcentreerd gingen de leerlingen aan de slag om de beste katapult te frezen, lassen en monteren. Na een lekkere lunch bereid door Bianca, was het moment van de waarheid. Één voor één schoten de studenten met hun katapult een bal zo ver mogelijk weg. Na twee pogingen was de enige meid in de groep de welverdiende winnaar! Tot slot heeft de groep nog een korte rondleiding gehad door de fabriek.

Het was een ontzettend geslaagde dag! De leerlingen zijn moe en voldaan naar huis gegaan. Sommige boden zelfs aan om na school langs te komen bij GBS. We hebben ontzettend mooie woorden mogen ontvangen van de leraren. Zij noemde het: ‘De mooiste dag van het jaar.’ Ze hadden dit nog nooit op deze manier meegemaakt bij een ander bedrijf en waren vol lof over GBS en ‘ontzettend dankbaar’ dat ze hun leerlingen mee mochten nemen.

Dit was de eerste keer dat deze workshop werd gegeven aan middelbare scholieren. Voor de toekomst staan er al meerdere workshops gepland.

Bedankt aan iedereen die deze dag tot een onvergetelijke dag heeft gemaakt.